Biskupi znova šírili nenávisť

Sčítanie obyvateľov a pekné reči katolíckych biskupov o tom, že vraj cirkev je domovom všetkých, sa skončili. Už sa nemusia pretvarovať a predstierať lásku k blížnemu. Hneď pri prvej príležitosti znova zneužili kostol na politickú propagandu a šírenie nenávisti ku všetkým, ktorí nežijú podľa ich predstáv.

Na omši na Cyrilo-metodskej národnej púti v Nitre odsúdili interrupcie, homosexualitu a rozvody. Omšu celebroval Stanisław Gądecki, predseda Konferencie biskupov Poľska. Okrem iného odsúdili aj „vládnuci liberalizmus“, čo je naozaj smiešne vzhľadom na to, že v súčasnosti máme najviac konzervatívny parlament od čias klérofašizmu a sú to práve náboženskí fundamentalisti a nie liberáli, kto sa tu neustále snaží obmedzovať práva ostatných. Biskupi kritizovali aj správu chorvátskeho europoslanca Predraga Matića o sexuálnom a reprodukčnom zdraví žien a dievčat, ktorú v júni prijal Európsky parlament. Omšu naživo vysielala verejnoprávna RTVS bez akýchkoľvek doplňujúcich poznámok.

Považujeme za neprijateľné, že štátom platená organizácia šíri neznášanlivosť k celým skupinám občanov. Katolícki biskupi dlhodobo a opakovane verejne osočujú „neposlušné” ženy, liberálov, homosexuálov, neveriacich atď., ale peniaze z daní týchto ľudí im nevadia.

Falšovanie dejín pokračuje

V prejave ďalej vychvaľovali kresťanských misionárov a tvrdili, že obyvatelia Nitrianskeho kniežatstva po ich príchode odmietali pohanstvo. Ako to už býva zvykom, úplne ignorovali, prečo a akým spôsobom sa tak stalo.

V skutočnosti naša kultúra siaha oveľa ďalej, než len po príchodu kresťanstva na naše územie, ako sa nám to snažia nahovoriť. Naše skutočné pôvodné zvyky a tradície sa príchodom kresťanských misionárov museli prispôsobiť – premenovali sa sviatky, k sláveniu ročných období či slnovratov sa priložila nová propaganda i modlitby.

Keďže kresťanstvo netolerovalo žiadne iné paralelné viery, ničili sa pohanské symboly, rúbali svätoháje a privlastňovali sa staré posvätné miesta. Tým, ktorí aj naďalej konali pohanské rituály, zhabali majetok a predali ich do otroctva. Stanovili tresty za pôvodné duchovno vo forme mučenia, hladovania či mrzačenia. Z povinnosti chodiť do kostolov sa stala postupne tradícia. Náboženstvo spojené s uctievaním prírody nahradilo nové náboženstvo o strachu z toho, čo bude po smrti.

Samozrejme akákoľvek sebakritika v prejave biskupov úplne chýbala. Za ich nenávistným prejavom opäť môže byť snaha odvrátiť pozornosť od najnovších škandálov katolíckej cirkvi, napríklad objavenia masových hrobov detí pri viacerých cirkevných školách v Kanade.

Reakcie politikov

K najnovšiemu prejavu biskupov sa vyjadrili aj viacerí politici.

„Žiaľ, znova sa ukázali priority predstaviteľov cirkví. Predseda biskupov Poľska, Stanisław Gądecki, mohol využiť príhovor veriacim v Nitre, aby ich vyzval k zodpovednosti a opatrnosti. Aby ich posmelil ku očkovaniu, a tak pomohol ochrániť život všetkým bratom a sestrám. Namiesto toho mal potrebu polarizovať a ignorovať ľudské aj ženské práva. Naozaj sa máme vrátiť do doby cyrilometodskej?“,

pýta sa Martin Hojsík (PS).

„Táto ultrakatolícka spiatočnícka klika je najväčšou brzdou v našom európskom regióne. S tým svojim netolerantným homofóbnym videním sveta narobili kopec zla v minulosti (od križiackych výprav až po inkvizičné súdy) a teraz zažívajú akýsi comeback.

Nedelím ľudí na veriacich a neveriacich. Ale táto nenávisť voči všetkému liberálnemu, voči deťom zo skúmavky, voči homosexuálom, voči ženám, ktoré podstúpili interrupciu, sa vo V4 šíri rýchlejšie ako covid a obávam sa, že na to nebude v dohľadnej dobe žiadna  vakcína, okrem zdravého rozumu. Malo by to zomknúť všetkých tolerantných, open-minded ľudí, ale aj politikov, umelcov a mienkotvorne osobnosti, aby sme nedovolili Slovensku nastúpiť cestu Poľska. Lebo to by nás vrátilo míľovými krokmi späť, na cestu mimo vyspelú Európu“,

píše Lucia Ďuriš Nicholsonová.

„Je neprijateľné, ak sa do zákonov a vlády sekulárneho štátu pletie naša cirkev. Ak sa k tomu pridruží ešte aj predstaviteľ cirkvi z krajiny, ktorá drakonicky obmedzuje práva žien, a netuší čo je tolerancia menšín, je to drzosť. Najmä ak si uvedomíme, že cirkev sa môže takto organizovať, starať sa do životov ľudí a liezť im do spálne len preto, že sú platení z peňazí tých, ktorých obmedzujú,”

hovorí Jana Bittó Cigániková (SaS).

Kategórie: Články

Štítky: , , , ,